Klockvåldnaden förföljer mig!

Det börjar kännas lite som om fenomenet klockor kommer att förfölja mig genom livet. Mormor har gett mig klocka på klocka på klocka genom min uppväxt, alla har de försvunnit på ena eller andra viset. Jag minns en med rosa armband som jag hade ett tag, jag är 110% säker på att den blev uppäten av en hästen . Jag hade den på mig i stallet men den blev blöt och skavde så jag tog av mig den för att den skulle torka och hängde upp den på en krok utanför en spilta. Jag har för mig att jag stod och borstade en häst ett tag och sen skulle vi släppa ut dem i hagen. På ridskolan fanns det många hästar så man spände upp rep från stallet och ut till hagen, släppte alla hästar i stallgången och de springer ut självmant. När vi släppt alla hästar i stallgången så föste vi ut dem och vips så var min klocka borta. Jag kröp runt på alla fyra JÄTTELÄNGE för att hitta den men min enda vettiga slutsats är att en häst åt upp den.

En annan klocka jag hade var en sån med platta brickor i silver där man kunde köpa små egna brickor med olika figurer och byta ut orginalbrickorna med. Jag råkade göra sönder en länk i klockan och sen tror jag att jag tappade den på stan.

Innan länkar med platta brickor var populärt så hade jag en med massa små smaka länkar vilket gjorde att klockarmbandet var töjbart. Men jag klämde alltid de små hårstråna på armarna. Har ingen aning om hur den klockan försvann men jag minns att jag hade den. Har även ett vagt minne om någon med karborrearmband.

När jag äntligen insåg hur bra det var med klocka köpte jag två till mig själv, en vit och en svart, den vita skulle min mamma låna när hon åkte ut ockh seglade, så nu har jag en klocka utan armband kvar. Den svarta försvann i samma veva, fråga mig inte hur. Sen köpte jag en liten smal med tydliga minuter på för att jag skulle börja jobba på tåg, armbandet gick sönder när klockan varit ute i för mycket regn och sedan bytte jag armband, det nya bandet tappar färg och själva klockan börjar anta en färg av rose/mögelgrön.. Nu senast hade jag en vit med pärlor, jag vet inte varför men här om dagen så bara gick armbandet av..

Nu är jag ute efter en ny klocka, med tydlig urtavla och antagligen hade både den och jag mått bäst av att den var vattentät eftersom havet är oundvikligt.. hm.. Tips någon?

 

Jag hittade ju några riktigt snygga klockor här!

image
Kass bild för en kass klocka.

Kommentera

