Så kom den.

Det var vindstilla och solen strålade när jag åkte hem från SOIC idag. Däremot fanns det en föraning om en nalkande storm för redan vid 15-tiden fick jag en fruktansvärd migrän. Jag är nämligen lite känslig för hög och lågtrycks-skiftningar ibland. Tur att guide-turen var med 8-åringar och föräldrar, då kunde jag prata om kanonkulor och låta dem diskutera själva hur vida kartan på bordet på kanondäck var en riktig karta eller en skattkarta, och såklart vart skatten låg.

Nu blåser snart hela huset bort och det gick från vindstilla till ösregn och ”hela huset skramlar” på 10 minuter ungefär. Hoppas skeppet ligger tryggt, jag hörde tut-tut-blåblink för några minuter sedan och hoppas att alla håller sig inomhus så att ni slipper få takpannor i huvudet!

Kommentera

