Tankar från servishytten

Efter en lång natts vila kan jag säga att jag är så gott som återställd, jag är fortfarande matt i kroppen, men på en skala från 1 till 10, om man jämför med i förrgår, så ligger jag nu på en klar trea, om 1 är ”Jag mår toppen”!

Jag blev purrad med kaffe i sängen (läs: i, ej på) och en klapp på huvudet. Jag studsade upp och passade på att utnyttja en timma ledig tid med att lära mig göra Sussis mirakeldricka som borde finnas ombord på alla fartyg efter en ruggig natts seglats. Helt klart någonting som även stora damens besättning borde införa.

Nu har jag mer ledig tid och passar på att ligga i min koj och beställa hem skor.. Kanske inte de mest båt-typiska skorna, men det är en annan grej när man pluggar för ev. jobb med båt, än om man faktiskt ska ombord på båt. Sen tror jag att jag ska använda ett av dessa par när jag går på HÖNSAFESTEN!! TAGGA!! Alla tre paren kommer från Have2Have! Lööv it!

boots-belle-3419-712fd flatforms-jam-3743-0adef sneakers-med-kilklackar-texas-3798-a8183

Kommentera

