Från servishytten 26/8

Redan i Lule började jag misstänka att jag var på väg att bli sjuk. Idag står feber, snor, muskelömhet och bihåleont på menyn. Jag blev trots allt purrad till övning, som vi alltid har på varje resa. Jag är ganska glad att jag inte missade den. Efter general alarm skulle vi utrymma och överge fartyget. Jag fattade inte att halva besättningen helt plötsligt var borta, så när vi utrymde hittade jag Lisa på soldäck, läsandet i en bok, jag hittade även Hannes i aktersalongen, klampade fast i en toapappersbal, han mumlade nått om krig och danskar och var fast besluten att flyta runt på balen om vi skulle överge fartyget. Medan jag kämpade med att få Hannes till fördäck kom Malin, Sussi och Kickan släpandes på Pierre, han var iförd morgonrock, flytväst och kaptrnsmössa, han hade paraply, vinflaskor och ett skohorn som vapen i sin iver att komma iväg till kaffet.. Även Annika och Kristoffer var återfunna i form av ett gammalt par, ganska fikastund de med. Efter detta saknades fortfarande en gäst, jag hittade Jonas i duschen på huvuddäck.
Helt klart en ovanligt övning.

Kommentera

