Från hängkoj 20, styrbord. 24/8

Efter en kväll i Lule hade vi en sista arbetsvakt ombord, vi började med att klättra upp i riggen och avbeslå alla segel för att torka, sen har vi skrapat och kletat båtsmörja hela dagen, jag och L hängde i selarna på skägget och gjorde hela fören snygg. På eftermiddagen Fick vi besök alla segel igen så jag tog med mig E upp och beslag barnen, det blev riktigt snyggt! Vi lastade ombord mat på förmiddagen också. Olga filosoferade över varför tomater heter tom-mat, när de inte är tomma inuti medan paprikor som faktiskt är tomma heter paprika. Så vi bytte namn på tom-mat och paprika. Sedan kom squash och zucchini, som är typ fyllda paprikor, så numera heter det full mat eller fyllemat. Sen kom även svamparna , som man kan bli hög av, så den faller också in under kategorin fyllemat. När påsen med rädisor kom råkade jag tappa den, jag blev lite rääd om disorna.

Jag hoppade även in i butiken en snabbis när D var på lunch och jungmännen inte kunde göra kortköp med signatur. Det var en väldigt otrevlig herre som tyckte att vi borde lära OS vårat jobb. Hm..

Kvällen spenderade jag och Olga med att klättra runt i nödutgångar, prata problem och mysa. Sedan vart det även filmvisning och jag måste säga att jag vart lite besviken. Tar man ombord fotograf och filmare för att dokumentera livet ombord så bör man försöka få med alla på film/bild. Men INGEN i sb-vakten var med alls ens i bakgrunden, de har bara filmat mellan 7 och 11 varje dag typ. Synd.

Nu bjuder jag på två skönheter som säkert vill mönstra på.

image

image

Ett svar to “Från hängkoj 20, styrbord. 24/8”

  1. Olga Says:

    haha gissa om jag skrattar när jag tänker tillbaka på den provianteringen! 😀 /Olga SB27

Kommentera

