Från hängkoj 20, styrbord, eftermiddagen den 23

Kronprinsessan Victoria kom ombord med pompa och ståt. Jag och Vickan stod vid landgången och höll andan när hon klev ur styrsystem på KBV – båten och kom ombord hos oss. Sedan rusade vi ner i bussen för att bära ut förrätterna till stora kajutan där jon tillsammans med 13 andra skulle äta lunch. Jag, L, Vickan och Paul skulle servera. ( =)  )
I förväg hade Styrman Siri lånat ut sina vackra örhängen (två miniatyrblock) som skulle betyda tur.

Förrätten var en räk-och melonsallad, när vi bar ut deras tallrikar var det jag som tog Kronprinsessans tallrik, från vänster sida (dog lite) huvudrätten var någonting som såg lite ut som pyttipanna med kött och en cool sås, men jag är inte helt säker.
Efterrätten var något av det godaste jag någonsin smakat, det var typ apelsinklyftor utan skinnet med ingefära och nått mer, typ lime? Helt fantastiskt! Efteråt ville Håkan presentera kockarna, och uppenbarligen oss andra tre också, han började med mig och sa nått i stil med:hör har vi en trogen seglare, Bell, hon har varit hos oss ett tag, ett tecken på att man har seglat länge är att ha block i öronen. Kronprinsessan Victoria sa att de var fina medan jag själv drunknade i hennes helt brutalt vackra ögon.

Min dag är gjord!!

Efteråt fick vi ta hand om den vanliga disken och det mesta återgick till vanliga rutiner. Vid 15.30 tig vi gruppbild och vid 16.15 kom vi till hamn med kanonsalut och massa folk på kajen.

Kommentera

