Från hängkoj 20, styrbord den 21/8

Jag vaknade till av Björns röst när han försökte purra oss på morronen idag, han började med Gomorron styrbord, midskepps verkar ha glömt av att purra oss idag, bla bla 25 minuter att klä oss och äta, längre tid…
Jag uppfattade inte allt. A som ligger bredvid mig började protestera och det visade sig att klockan var 22.30 istället för 23.30. Björn hade kollat på mobilen där det nu visas finsk tid.
Vi somnade om igen. 45min senare, när vi egentligen skulle bli purrade var jag och 5 andra redan påklädda och i full färd med att plocka ner hängkojerna. D kom in och skulle purra men hejdade sig när nästan halva vakten var vakna och påklädda, precis innan han skulle gå så visade jag:Now You Have to wake us up. Han skulle precis kommentera att vi redan var vakna när jag förklarade att jag menade de andra.
D väckte oss med ord om kyla, vind och jacka men vi hade blå himmel, gigantisk fullmåne, vindstilla och arbete i riggen. När vakten närmade sig slutet hade vi även brinnande horisont. Jag, Olga L och A purrade midskepps med andra versen och refrängen på För kärlekens skull.

Etiketter:

Kommentera

