Från hängkoj 20, styrbord

Idag anlände nattåget från Göteborg i Örnsköldsvik vid 05.20. Vi var 17 personer som skulle mönstra på Ostindiefararen vid 14-tiden. Vi tog oss till Elite hotell och åt en härlig frukost, sedan fick vi lov att stanna kvar ett tag, snällt av dem. Själv sprang jag bort till skeppet och flörtade mig ombord tidigare mot att jag guidade en del under dagen. Till min vanliga förfäran hamnade jag (som alltid) i styrbord, med Johan och Björn som mastskrppare och ass. Olga är med mig i mitt vaktar också.

Efter en kort diskussion kom vi fram till att det var bättre att två personer tog landgång hela natten än att alla nya som är jättetrötta ska turas om, sova sämre och vara trötta imorron så vi går från 07-18-20-04.00.. Ja vi har en mardrömsdag framför oss. Nu sover alla genom natten för att vara pigga imorgon, alla utom jag ocj Olga, som får sova fram till 14.:-D
Kan bte medela att det har varit extremt växlande väder med både värme, kyla, sol och ösregn.

Foppa var ombord tidigare ikväll och sköt kanonsalut.. Spännande.

image

Kommentera

