Lite vila

Det är tyvärr så att när man bor i kalla nordliga Svea rike och har en hobby som kräver lite värme och isfritt vatten, ja då utövar man den bara på sommaren, och då blir det intensivt.

Jag är hemma nu, efter 6 veckor för om masten och ytterligare 8 dagar ombord på Juno i kanalen.

Idag låg jag i sängen nerbäddad under täcket till kl 10.00, samtidigt som jag återigen önskade mig en hängkoj. Sedan filade jag bort mina gigantiska trampdynor under fötterna! Det är nämligen så att jag som aldrig får valkar i händerna, får desto mer hård hud under fötterna, antagligen för att jag hänger i tampar, och lutar mig bakåt och tar spjärn med fötterna. En teknik utvecklad pga lite styrkebrist antar jag.

Nu har jag beställt hem en födelsedagspresent till Erik, som jag har letat efter ankare att göra armband av, så hittade jag denhär sidan : http://www.etsy.com/search?q=anchor&view_type=gallery&ship_to=SE&ref=auto1

Lycklig, lyckligare men jag är LYCKLIGAST!!

Vad jag ska göra resten av dagen?

Antagligen gräva ner mig i Hornblower eller nått liknande.

Kommentera

