Från hängkoj 53. 2/6 the White cliffs of Dover

Nu är det sommar.
Jag har fortfarande världens träningsvärk och jag var så trött i kroppen att jag knappt kunde ta mig upp från röstbänken, mina armar, ben och mage har slutat lyssna på hjärnans signaler.

Idag när vi kom upp var det något varmare, stjärnor på himmelen och senare en stor gyllene apelsin som drog sig upp på himlen.

Vi passerade Dover och Calää (nej jag har aldrig sett namnet nedskrivet).
Vinden dog i slutet på sb-vakten så när vi kom upp så hjälpte vi dem att ta in segel, maskin startade inte riktigt, radar och elektroniska sjökorten la ner. Vi fick back i seglen och vipps så låg vi 180 grader fel, så vi tuffade på mot norr igen.. Efter ett tag när alla segel var uppe under råna vände vi igen så när vi gick på vakten låg vi mellan dover och Calää, när vi gick av vakten 4 timmar senare ser vi fortfarande ”the White cliffs of Dover” om sb. Nu var jag lite sent ute med bilden (i skrivande stund 09.20)

image

Kommentera

