29/5 Vid sidan av masten, hängkoj 53

Shit vad man blir bortskämd med tid när man går i midskepps. Så bortskämd att man inte har tid att blogga.

Jag lämnade Landskrona med pompa och ståt, sov som en koala i ett dygn (Jag är inte direkt medveten om det första dygnet).

Sen kom solen, alla små sjöbenta soldyrkare kröp fram från skansarna och solade hela eftermiddagen, själv låg jag i bikiniöverdel och shorts med ett rött frityrmärke på halva ryggen och lärde mig italienska.

Min första vakna nattvakt spenderades på post med en kylig vind och lite mulet på himlen. Dagen efter badade fartyget i dimma. Fritid spenderades i hängkoj med vampire diaries.

Vi rundade skagen redan på den soliga måndagen och har sakta (4-8 knop) gungat syd mot Frankrike. Fransmännen ombord har börjat prata mer och håller på att lära oss santy anno på franska.

Kommentera

