Från koj 33, med spänning och ryggont.

Någonstans mitt emellan tre av nordens riken, Svea, Dana och Nora. Motorseglandes mitt i dimman.

Efter 27 timmar i kojen pallar man inte mer, hela kroppen skriker efter vila och sinnet längtar efter aktivering. Jag tog mig upp till dagvakten i hopp om att jag mådde bättre, men jag orkade knappt ta mig upp för lejdaren efter lunchen, *som för övrigt var en snackis för sig. Efter 20 minuters trimande av segel gick jag ner på kanondäck och somnade till furelis på fiol och gitarr.

Vid 14 kom dagens riktiga snackis, upphettsade människor skyndade sig mumlande upp på däck. Uppe på ett stag mellan stor och kryss satt en brun, ganska stor uggla uppflugen. Den var vaken och satt och vred runt huvudet där uppe. Antagligen lite stressad av alla upphettsade människor.

* När vi kom upp till lunchen hade vi två sorters Jansson, massa olika sillar, gräddfil, rödlök, prinskorvar, potatis och ägghalvor med gojs på, en stor påsklunch med andra ord.

Kommentera

