Från koj 33 8/5:

8/5
Nattvakten varade för evigt! Lite kyligt och supersegt då jag helt enkelt beslutat mig för att sluta prata helt. När blir en borttappad stämma hittat?

Nu vid 10 gick vi in i Sandefjord och jag smög upp för lite 10-fika. Jag kikade ut i 5 sekunder och nu vet jag exakt vid vilken pir jag låg vid förra gången jag var här.

Cia frågade innan Marstrand om jag kunde guida 60 gäster i Moss, men de skulle tydligen komma ombord nu och bli avsläppta i Tønsberg. Emanuel kom precis upp för landgången och sa: Du har blivit tillfrågad att vara värdinna för gästerna va? Snacka om helomvändning, vad ska man göra? Jag lyckades leda två killar i mitt vaktlag genom en bensel, men att guida eller vara värdinna för 60 pers på teckenspråk.. Jag brukar tycka att jag är sjukt duktig men nää, de kan få bättre, jag är helt besegrad nu.

Kommentera

