Kusträddardagen

Shit! Jag fattar knappt själv hur jag kunde missa denna dag. Jag antar att jag blandade ihop denna dag med den marina dagen som kommer den 20 maj. Nu kan jag iallafall rätta till misstaget tack vare facebook (det som inte finns på facebook finns inte alls) och tala om att det är den officiella ”Kusträddardagen” nu den 21 april. Detta innebär att alla som är hemma och i närheten av en kust, borde ta en promenad längst denna kust och samtidigt göra lite gott för naturen och plocka upp allt skräp som hittas.

 

http://www.kustraddarna.se

Kommentera

